tiistai 11. maaliskuuta 2008

Muistathan että palaveri on siirretty -mainosviesti

Sain sähköpostiini viestin, jonka otsikkona oli "Muistathan, että palaveri on siirretty" (tai jos tarkkoja ollaan, otsikossa luki =?Cp1252?Q?Muistathan_ett=E4_palaveri_on_siirretty=3F?=, mutta tuota sillä yritettiin sanoa).

Lähettäjänä oli helsinkiläinen, asiantuntijapalveluita tarjoava yritys. Yritys oli täysin vieras; myös sähköpostiosoite oli kirjoitettu tavallisuudesta poikkeavasti. Sähköpostiohjelma jätti turvallisuussyistä kuvat lataamatta, eikä viestissä ollut juurikaan tekstiä, joten jäi epäselväksi mitä viestillä yritettiin sanoa.

Se selvisi kysymällä asiaa yrityksestä. Kyseessä oli mainoskampanja.

Hyi hyi, tällaisia ei pidä tehdä! Harhaanjohtavasti otsikoitujen viestien käyttö mainostarkoituksiin on täysin sopimatonta. Toivottavasti jokainen tällaisen mainoksen saanut (ja heitä on paljon, päätellen siitä että osoitelähteenä on Dun & Bradstreet Finland Oy) ilmoittaa paheksuntansa suoraan lähettäjälle. Emme todellakaan kaipaa suomalaista roskapostimarkkinointia kaiken ulkomaisen päälle.

Ei kommentteja: